ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یادمان گذر سیاوش از آتش در جلوخان آرامگاه فردوسی رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۰۲۵۰۲
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
یادمان گذر سیاوش از آتش در جلوخان آرامگاه فردوسی رونمایی شد
یادمان گذر سیاوش از آتش از مجموعه دویست اثر جشنواره هنر‌های شهری در بهار ۱۴۰۱، در جلوخان آرامگاه فردوسی رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یادمان «گذر سیاوش از آتش» از مجموعه هشت المان پیش‌بینی شده برای پیش‌خوان آرامگاه فردوسی است که همزمان با بهار ۱۴۰۱ به مرحله اجرا رسید.

«گذر سیاوش از آتش» از داستان‌های معروف شاهنامه فردوسی است که روایت‌گر لحظه خروج سیاوش از آتش است. این اثر هنری فاخر توسط هنرمند استاد ضیاءالدینی ساخته شده است. گفتنی است در این مراسم «مجید طهوریان‌عسکری» رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی حضور داشتند.

 اولویت ما احیای توس است

عضور هیات رئیسه شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه نگاه و اولویت ما احیای توس است، گفت: اینجا قطعه‌ای در پازل نگاه انقلابی ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مجید طهوریان‌عسکری در مراسم رونمایی از المان گذر سیاوش، اظهار کرد: توجه به توس، مشاهیر و حوزه تاریخی یکی از نکات مهم و جدی است که باید به آن توجه کرد و این موضوعات برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه مصوبات پیشنهادی برای سفر رئیس جمهوری، توجه بر دیوار تاریخی توس آمده است. عضو هیئت رئیسه شورای شهر همچنین از مسئولان شهر و استان و اصحاب رسانه درخواست کرد تا احیای دیوار توس را پیگیری کنند.

طهوریان‌عسکری ضمن اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که شهر توس رونق بگیرد، تصریح کرد: مدیریت شهری در تلاش است تا این مکان را به ثبت جهانی برساند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا مردم نیز در کنار مدیران به حفظ آثار فرهنگی و تاریخی اهتمام داشته باشند، زیرا در نهایت همه این اتفاقات ملزم توجه مردم به تاریخ است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->